De wereld leren lezen

Lezen is (g)een vak apart!

Staat de OGO-conferentie al in jouw agenda?

Op 16 maart 2022 is het zover: dan ontmoeten wetenschap en onderwijspraktijk elkaar op de tweejaarlijkse OGO conferentie. Deze keer sluiten wij ons aan bij de aandacht voor het thema lezen. In het hele onderwijsveld dringt het besef door dat lezen meer zou moeten zijn dan de leesles uit de methode. Leesplezier, het lezen van authentieke teksten, een krachtige leeromgeving en kennis van de wereld om je heen zijn van belang. Binnen OGO hebben we daar al jarenlange ervaring mee. Vakoverstijgend onderwijs, rijke teksten, lezen en schrijven verbonden aan spelend en onderzoekend de wereld leren kennen: daarvan krijgen kinderen zin in lezen. Zowel de stevige wetenschappelijke basis, als hoe dit betekenisvolle leesonderwijs vorm krijgt in de praktijk komen op de OGO conferentie aan de orde. Een afwisselend programma met plenaire delen, boeiende workshops en een inspirerend ontmoetingsplein maken deze conferentie het bezoeken waard!

Waar en wanneer?

16 maart 2022 (hele dag)

De Reehorst, Ede

Het programma:

• Centrale opening waarin theorie en praktijk elkaar vinden ‘Hoe krijgen alle kinderen zin in lezen?’ (Patrick Postma, Marco Moerbeek en Bea Pompert)
  • Koffie & leesplein
  • Workshopronde 1
  • Lunch & leesplein
  • Intermezzo: Bea Pompert interviewt professor emeritus Bert van Oers
  • Workshopronde 2
  • Spetterende afsluiting door Janneke Schotveld en Annet Schaap (We gaan vertellen, tekenen, we zullen elkaar en het publiek bevragen over hun boekenkennis en men mag desgewenst ons ook bevragen. Kortom: het wordt een vrolijk halfuurtje ter afsluiting van de dag!)

• Naar huis met een hoofd vol inspiratie en goed gevulde ‘goodiebag’
  • En natuurlijk gelegenheid om je vakgenoten te ontmoeten, ervaringen te delen en te leren van en met elkaar.

(klik op de dikgedrukte titels om meer over de inhoud te weten te komen)

Ochtend

Middag

Wat kost dat?

Bij aanmelden vóór 1 november 2021 betaal je slechts 270 euro (studenten 170 euro).

Conferentieprijs bij aanmelden vanaf 1 november

Vanaf 1 november 2021 betaal je voor een bezoek aan de OGO conferentie 295 euro per persoon. Ben je student? Dan betaal je vanaf 1 november 200 euro.

Korting voor leden van de OGO Vereniging

• Individueel lidmaatschap 10% korting, zowel op het reguliere bedrag als voor de vroege vogels
  • Organisatielidmaatschap (bijv. voor scholen) 5% korting voor alle medewerkers van de organisatie
  • Nog geen lid? Meld je dan snel aan! Informatie over het lidmaatschap en het aanmeldformulier vind je hier

Aanmelden voor de conferentie

Je kunt je niet meer aanmelden voor de conferentie. De inschrijving is gesloten. Volg ons om je op tijd in te kunnen schrijven voor de conferentie van 2024.