Wij willen lezen in de boekenclub

Rienkje van der EijndenActiviteiten, Nieuws

In deze workshop deelt Hermien de Waard, nascholer van de Activiteit, haar ervaringen rond het traject ‘ Wij willen lezen in de Boekenclub’ op BS de
Emmaus, Rotterdam.

Bij dit traject ging het om het organiseren van Boekenclubs voor minder gemotiveerde lezers. Boekenclubleiders gingen twee keer per week een uur met groepjes kinderen aan de slag met leesactiviteiten waarbij leesmotivatie voorop stond.

We weten immers dat gemotiveerde lezers, meer lezen waardoor hun leesvaardigheid en hun leesbegrip verbetert.
Als uitgangspunt namen we het gedachtengoed van A. Chambers (Leespraat,2013). Zijn standpunt is: ‘Wie het belangrijk vindt dat kinderen lezen,
moet het lezen belangrijk maken en weten wat er nodig is om ‘lezer te worden’.

De winst was groot. Overal zagen we gemotiveerde lezers en Boekenclubleiders.

Wil jij dit ook?

In deze workshop:

• kijken we waarom en hoe De Emmaus De Boekenclubs heeft georganiseerd.
  • gaan we nader in op de ‘leescirkel van Chambers’.
  • ervaren we zelf een Boekenclubbijeenkomst waarbij de leescirkel van Chambers ons uitgangspunt is.

Meer weten? Schrijf je dan nu in voor deze workshop op de OGO-conferentie van woensdag 16 maart en profiteer nog tot 1 november van de vroegboekkorting!

Voor alle informatie en de link naar het inschrijfformulier: https://www.ogo-vereniging.nl/ogo-conferentie/