Natuur, de beste playstation die er is.

Natuur; de beste ‘playstation’ die er is.

Je vindt er uitdagingen en rust, ruimte en beschutting. Natuur heeft zijn eigen ritme. Bepaalde planten groeien en bloeien in hun seizoen, dieren trekken weg of juist terug naar Nederland. Elk jaar weer zijn wij getuigen van dit ritme en kunnen we ons daartoe verhouden.

Door regelmatig buiten in de natuur te zijn en de seizoenen mee te beleven voel je je verbonden met de natuur. Door kinderen van jongs af aan hun omgeving te laten verkennen, kunnen zij uitgroeien tot nieuwsgierige volwassenen, die meer willen weten van de wereld om hen heen.

Het is onze uitdaging kinderen te leren omgaan met de ‘skills’ van de eenentwintigste eeuw zonder dat ze daarbij liefde en respect voor de natuur kwijtraken. En dat alles lukt als we spelen. Natuurrijke omgevingen dagen uit tot allerlei soorten spel en onderzoeken. Janneke Hagenaar, trainer en ontwikkelaar in kinderopvang en basisonderwijs (Bureau Hagenaar), onderzoeker bij het lectoraat Natuur Ontwikkeling Kind ( HS Leiden) en directeur van Groen Cement verbindt In deze workshop onderzoek naar het effect van spelen in de natuur met de praktijk van kinderopvang en basisschool en gaat met je op zoek naar spelsporen in de natuur.

Nieuwsgierig? Schrijf je dan nu in voor deze workshop op de OGO-conferentie van woensdag 16 maart en profiteer nog tot 1 november van de vroegboekkorting!