(Voor)leesplezier kun je leren – voorlezen in NT2 perspectief.

Rienkje van der EijndenNieuws

Na ruim 20 jaar in het basisonderwijs te hebben gewerkt, coördineert Els van Caspel alweer vier jaar het prachtige project ‘Voorlezen Thuis’ bij De Bieb voor de
Zaanstreek. Voorlezen is essentieel voor een goede taalontwikkeling. Daarom stimuleert De Bieb met Voorlezen Thuis gemotiveerde ouders die zelf nog onvoldoende in staat zijn om hun kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 12 jaar voor te lezen.

Door ons getrainde vrijwilligers laten aan ouders zien hoe belangrijk het is om te praten, te zingen en voor te lezen. Het doel van Voorlezen Thuis is dat de ouders het voorlezen geleidelijk aan zelf overnemen van de vrijwilliger, in de taal die zij het best beheersen.

“Als ik merk dat het vonkje (voor)leesplezier op ouders en kinderen is overgesprongen, dan is mijn missie geslaagd!”

Els van Caspel en haar collega Lottie Sluik laten je graag kennismaken met Voorlezen Thuis van De Bieb voor de Zaanstreek en geven je veel praktijkvoorbeelden, praktische tips, handvatten en ideeën om meertalige gezinnen op een effectieve en speelse manier met (digitale)boeken in aanraking te brengen en de taalontwikkeling van ouders en kinderen te verbeteren. Interessant voor iedereen die met meertalige gezinnen werkt.

Deelnemen?

Schrijf je dan nu in voor deze workshop op de OGO-conferentie van 16 maart 2022 en maak tot 1 november nog gebruik van de vroegboekkorting.