IKC verhalen; bouwstenen voor een doorgaande lijn.

Binnen een IKC setting liggen volop kansen om de spelverhalen van kinderen te verdiepen met lezen en schrijven. We zien peuters naar de keuken lopen met zelfgeschreven boodschappenlijstjes, in de kleutergroepen lezen kinderen zelfgemaakte boeken met de spelverhalen van de kinderen, in de gang staat een tafel met nagebouwd ridderkasteel uit een informatieboek waar volop door kinderen uit de bovenbouw gespeeld wordt en buiten staat de buitenspelkar met een lijst van de aanwezige materialen en een wensenlijstje.

In deze workshop gaan we aan de hand van verhalen uit de praktijk van verschillende IKC-settings met elkaar in gesprek over de doorgaande lijn rondom geletterdheid binnen een IKC.

Hoe ontstaan deze verhalen? Wie spelen daarin de hoofdrol? Hoe brengen we dit verhaal met elkaar in beeld? Hoe zorgen we ervoor dat dit verhaal door de dag, door de week en voor alle leeftijden gespeeld wordt? De opbrengst van dit gesprek vatten we samen in een spelscript voor de eigen praktijk.

Nieuwsgierig naar deze workshop door Levineke van der Meer, onderwijsontwikkelaar en -adviseur van De Acitiviteit?

Schrijf je dan nu in voor deze workshop op de OGO-conferentie van woensdag 16 maart en profiteer nog tot 1 november van de vroegboekkorting!