Inzetten van de drie V’s bij jonge kinderen

Rienkje van der EijndenNieuws

Aansluiten bij de eigen ervaringen en betekenissen van de kinderen én kunnen werken vanuit duidelijke ontwikkeldoelen. Dat is wat we studenten van de ad-opleiding Pedagogisch Educatief Professional graag mee willen geven.

De parameters van spel, zoals gedefinieerd door Bert van Oers en de 3 V’s (verkennen, verbinden, verdiepen), zoals uitgewerkt door Dorian de Haan,
blijken voor studenten bruikbare theoretische kaders.

In een interactieve workshop verkennen Annemarie Regeling en Dirkje Visser, hogeschool docenten, met de deelnemers hoe de omgeving van jonge kinderen (0-4 jaar) lees- en leerrijk gemaakt kan worden.

Daarbij komt ook de rol van de pedagogisch professional duidelijk naar voren; door jouw impulsen leren ook heel jonge kinderen de wereld lezen.
Je gaat naar huis met nieuwe ideeën en inzichten, die je de volgende dag meteen kunt gebruiken.

Interesse? Schrijf je dan nu in voor de OGO-conferentie op 16 maart 2022 en maak tot 1 november nog gebruik van de vroegboekkorting.