Vakintegratie en OGO in de bovenbouw in het Pabo netwerk

Femke van der WiltGeen categorie, Nieuws

In het CHAT/OGO Pabo-netwerk gaan wij in de ochtend van 9 februari 2023 in gesprek met Lorien de Koning over OGO in de bovenbouw, het boek ‘Leren in en over de Wereld’ (Koning, 2022); en vakintegratie in het basisonderwijs en op de Pabo. Verschillende Pabo’s nemen deel aan ons netwerk, waaronder KPZ, Windesheim Almere, Viaa, Inholland Alkmaar & Den Haag en Fontys Tilburg.

Lorien neemt ons mee vanuit praktische en inspirerende voorbeelden uit haar boek. We maken daarbij verbindingen met wat leerkrachten en wij als docenten kunnen doen, om deze vakintegratie ook bij onze onderwijsmodules tot stand te kunnen brengen. Om zo studenten te leren hoe zij het voorbeeld zijn voor leerlingen, wanneer het gaat om onderzoekend en spelend leren.

Heel actueel gezien curriculumvernieuwingen bij Pabo’s en het levert de nodige vragen en ook discussies op. Fijn om met elkaar in gesprek te gaan, weer nieuwe ideeën te krijgen en een vervolg aan te  geven. Deze bijeenkomst vraagt naar meer!
Dit jaar hebben we nog één bijeenkomst met z’n allen in april, om weer waardevol te kunnen uitwisselen vanuit ontwikkelingsgerichte gedachtegangen.

Wil je ook deelnemen aan het Pabo-netwerk?
Neem contact op met ons secretariaat: secretariaat@ogo-academie.nl voor meer informatie.